Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

Asymetrisk bryst

Fortæl os lidt om dig selv.

Asymetrisk bryst

Indlægaf FHJ » 22. sep 2013, 17:44

Hej alle..
Jeg fandt denne side, for nogle måneder siden og selvom siden hovedsagligt handler om tragtbryst og fuglebryst - kunne jeg godt tænke mig, at høre om andre har samme problem, som jeg eller måske kender til nogle der har??
Jeg er 29år gammel, jeg lider af en form for asymetrisk brystkasse - hvilket, vil sige at min højre side af bryskassen er mere fremtæden, end den venstre.
Jeg er ikke født på denne måde, indtil jeg var 12-13år eller sådan noget, var jeg helt symetrisk.
Det har altid været og er stadigvæk et kæmpe problem for mig, da jeg hverken føler jeg kan smide t-shirten på stranden, tage i svømmehallen osv osv.
Fysisk er mine gener meget minimale, det kan give et lille "knæk" derfra en sjælden gang imellem, men ellers mærker jeg ikke meget til det.
Psykisk derimod er en helt anden sag, så jeg tog mig sammen, overvandt min frygt og spurgte lægen om han ikke kunne give mig en henvisning til Skejby, så det har jeg fået nu!! (hjertekirugisk ambulatorie) :).. Jeg ved naturligvis ikke om der er noget man kan gøre, men jeg klynger mig lidt til håbet om, at jeg også kan blive opereret, som jeg kan læse flere af jer er blevet, selvom det ikke er det lægen vil definere som tragtbryst, det jeg har...
Jeg skal nok opdatere jer, hvad jeg får afvide om nogle få uger, når jeg har været til forundersøgelse:)

Mvh FHJ
FHJ

Re: Asymetrisk bryst

Indlægaf Ceci6594 » 28. sep 2013, 09:20

Har det på samme tror jeg, og jeg er virkelig ked af det. Vil gerne operaers men ved ikke hvad jeg skal sige til mine forældre, og hvad hvis det ikke ændre sig. Er en pige så det rammer pænt hårdt
Ceci6594

Re: Asymetrisk bryst

Indlægaf VACUUM » 9. sep 2016, 09:43

Halløj
Vi bruger hinandens erfaringer alt for lidt herinde på siden!
Et godt eksempel er, at jeg nu svarer på et indlæg, der er 3 år gammelt.
Til dig med det asymetriske bryst:
Jeg har en moderat / mildt PE og har forbedret mit PE en del med mit hjemmelavede vakuum.
Specielt den øverste halvdel af brystbenet.
Før jeg startede med vakuum, var mit bryst også lidt asymetrisk. Det er næsten 100% i orden nu.
Jeg kan flytte mine vakuum dimser (små eller store), så centrumer over det sted, hvor fordybningen
er størst.
Så hvis du prøver det, vil du kunne bearbejde den ene side af dit bryst mere end det andet!
Hvis du ikke har checket mine indlæg omkring vakuum, så gør det nu!
Måske virket det ikke på alle, men det er en billig og nem måde, at finde ud af det på.

n.b. . . . hvis man jogger på stedet med vakuum på, giver det mere, da brystben
og brusk omkring flytter sig lidt ved de bevægelser der opstår i brystet når man går/løber.
Det strammer også lidt op i mange af kroppens muskler (også ryggen) og trækker nederste del af
ribbenene lidt ind (Flared Ribs). Flared Ribs er jo også typisk for os med PE.
mvh
Vacuum
VACUUM

Tilbage til Introduktioner