Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

økonomisk støtte til operation

Generelle spørgsmål omkring tragtbryst

økonomisk støtte til operation

Indlægaf Bells » 10. feb 2016, 21:30

Hej jeg vil meget simpelt høre, om nogle af Jer ved, hvorvidt man kan få økonomisk støtte til en brystforstørrende operation, hvis man er født med tragtbryst?

Min bror har haft et mere ekstremt tilfælde og blev opereret ved at få nogle jernstænger i brystkassen mange år tilbage, mens mit ikke er lige så tydeligt. Det er dog til at se og føle, og har givet mig en del usikkerhed på min krop, da mine bryster i forvejen er temmelig små, og grundet tragtbrystet er der en vis forskel på dem. Jeg har været inde og snakke med en kirurg om brystforstørrelse, og han lagde mærke til mit tragtbryst, så snart jeg tog trøjen af, og forslog at der kunne rettes op på dette ved at gøre det ene bryst en smule mere 'strittende', så de bliver symmetriske. Jeg vil enormt gerne have gjort noget ved dette, og tænker på det flere gange dagligt, hvilket jeg har gjort... jamen altid! Men har simpelthen ikke råd til at betale for operationen, da jeg stadig blot er universitets-studerende. Så tilbage til mit spørgsmål; er der nogle muligheder for at få det finansieret?
Bells

Re: økonomisk støtte til operation

Indlægaf jmn » 15. aug 2016, 17:56

Hej Bells.
Måske et lidt sent svar, men.. Jeg har stået i samme situation som dig. Jeg er også født med tragtbryst og tænkte at en brystforstørrende operation kunne hjælpe på mit selvværd. Jeg tog derfor også til en kirurg og snakkede.. Nu ved jeg ikke hvor henne du har snakket med en kirurg og hvor dybt dit tragtbryst er, men i hvert fald synes den kirurg som jeg snakkede med, at jeg skulle blive opereret for mit tragtbryst først. Han var ærlig omkring, at han godt kunne give mig større bryster men han vidste ikke hvor pænt det ville blive nu når mine brystben/ribben gik indad - han mente de dermed godt kunne blive skæve. Derudover tror jeg ikke umiddelbart, at det er noget du kan få støtte til, det kunne jeg i hvert fald ikke.
Jeg ved som sagt ikke hvor dybt dit tragtbryst er, men hvis du har mulighed for en operation mod det, vil jeg klart anbefale det! Ens brystkasse bliver så meget flottere efterfølgende og det samme gør dine bryster! Jeg har også temmelig små bryster, men efter denne operation er jeg både blevet meget mere glad for min krop og mine bryster. (som pige ændrer ens bryster sig også meget, og kommer til at sidde meget flottere)
jmn

Tilbage til Tragtbryst