Tragtbryst.dk

Læs og spørg om tragtbryst / pectus excavatum

Spring til indhold

fuglebryst fjernes let med bøjle

Generelle spørgsmål omkring fuglebryst

fuglebryst fjernes let med bøjle

Indlægaf Freddie » 28. apr 2015, 20:49

Hi til alle der har fuglebryst. Undgå operation - brug bøjle.Det virker.
Det danske sundhedsvæsen godkendte endeligt i sommeren 2014, brug af bøjle i stedet for operation.
Min søn på 14 startede med bøjlen (som sættes omkring brystet udvendigt over en tshirt, men under en bluse), 20 december 2014...Marts i år var det rettet ind. Tog 3 mdr {hvor han gik med den hele døgnet - og der var ingen der grinte) .uden betydelige smerter, dog lidt ømhed i starten. Han skal nu "nedtrappes"og bruger den pt. Halvdelen af tiden...typisk når han sover. Det skal han gøre ca 6 mdr mere, for at undgå at brystet bevæger sig ud ad igen. Det her err så simpelt at man kan undre sig over at vi skal skrive 2014 før vi bruger metoden. Er brugt i udlandet i en del år. Hvis der er nogen der har spørgsmål til mig (fader) eller min søn, så ring gerne på 20693199 eller skriv til freddiesjensen@gmail.com. Eller sørg for at jeres læge henviser jer til Århus Universitetshospital. Odense vil vidst fortsat operere.og hjælp gerne med at dette bliver udbredt. Det er synd at unge drenge skal gå med dette når det i langt de fleste tilfælde så let kan fjernes...
Freddie

Tilbage til Fuglebryst